Musik & Ästhetik

Heft 04 / Oktober 2015

Diese Ausgabe erwerben
Printausgabe vergriffen, Artikel als PDF erhältlich, siehe unten
Christian Bielefeldt

Produzenten und Studios in der populären Musik

« zurück zum Inhalt

Zusammenfassung:

-

Summary:

Producers and Studios in Popular Music – One of the tasks of a popular music producer is to reflect on the available technology and draw equal inspiration from its potentials and limitations. Tracing an overall arc from the first mass-produced phonographies around 1900 to the music of the 2010s, the article discusses a series of well-known producers whose concepts in the use of studio technology, musicians and musical material provided important stimuli for pop history. With reference to Brian Eno’s notion of the ›studio as an instrument‹, one can understand the stages in technological history from mechanical recording via tape, multi-track technology, sequencers, drum machines and synthesizers to the digital revolution of the 1980s and the increasing virtualization of recording, editing and generating processes in studio software around 2000 as all being different manifestations of the interdependence of studio technology and pop music.

Résumé:

Musik & Ästhetik Jahrgang 19, Heft 76, Heft 04, Oktober 2015
broschiert
ISSN: 1432-9425

Autoren in dieser Ausgabe

Adrian Kleinlosen, Christian Bielefeldt, Juliane Brandes, Tobias Janz, Wolfram Ette, Bernd Asmus, Alexander Becker, Kai Johannes Polzhofer, Felix Pätzold, Qiming Yuan,


Unser Service für Sie

Zahlungsmethoden
PayPal (nicht Abos),
Kreditkarte,
Rechnung
weitere Infos

PayPal

Versandkostenfreie Lieferung
nach D, A, CH

in D, A, CH inkl. MwSt.
 
weitere Infos

Social Media
Besuchen Sie uns bei


www.klett-cotta.de/im-netz
Facebook Twitter YouTube
Newsletter-Abo

Klett-Cotta-Verlag

J. G. Cotta’sche Buchhandlung
Nachfolger GmbH
Rotebühlstrasse 77
70178 Stuttgart
info@klett-cotta.de